پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

جذب ۱۲۲ معلم در مقاطع مختلف تحصیلی در بابل

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: امسال ۸۸ نفر برای مقطع متوسطه اول و دوم، نظری، فنی و حرفه‌ای و ۳۴ نفر برای مقطع ابتدایی جذب آموزش و پرورش بابل شدند .

 

ایسنا: مهدی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هدف ما ایجاد فرصت برابر، عدالت آموزشی و توجه به کیفیت‌بخشی به مدارس است، اظهار کرد: مردمی سازی از اهداف دولت در آموزش و پرورش است و ما پیگیر این روند هستیم.

وی با اشاره به این‌که به سبب ظرفیت ارزنده شهرستان بابل دانش آموزان شهرهای اطراف نیز جذب نظام تعلیم و تربیت در بابل می‌شوند، افزود: دو کتاب در حوزه آموزش ابتدایی نوشته و به‌زودی چاپ می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۷۴ میلیارد تومان خیرین در سال گذشته برای احداث و تجهیز بناهای آموزشی و تربیتی به آموزش و پرورش بابل کمک کردند، یادآور شد: در یک سال گذشته با مشارکت خیرین ۱۳ مرکز آموزشی در بابل کلنگ‌زنی و بهره برداری شد که در آینده نزدیک نیز شاهد ساخت و بهره برداری مدارسی چون مدرسه ابتدایی دخترانه شکوه، مقدسه آخوندی، مدرسه مرحوم نوشیروانی، زهرا ملکی و مدرسه قلی‌تبار خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش بابل از وجود ۴۶۹ مدرسه در بابل خبر داد که از این تعداد ۱۰۵  مدرسه غیردولتی است، تصریح کرد: ۷۵ هزار دانش آموز در ۹۱۵ کلاس درس در بابل مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۶۲۵ نفر در مدارس غیر دولتی و ۵۵ هزار و ۱۰۱ نفر در مدارس دولتی بدون احتساب پیش دبستانی و مهدها در حال تحصیل هستند.

اسدی گفت: در جشنواره نوجوان خوارزمی ۷۰۰ دانش آموز بابلی شرکت کردند که ۲۶ نفر به مرحله استانی راه یافتند؛ از این تعداد ۱۴ نفر در ۹ محور مقام نخست را کسب کردند که منتظر نتیجه کشوری هستیم.

مدیرآموزش و پرورش بابل خاطرنشان کرد: در بخش آزمایشگاه و دست ساخته‌ها دو همکار ما رتبه نخست کشوری و در بخش مدیریت نیز رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در المپیاد علمی هفت هزار و ۵۳۶ دانش آموز بابلی شرکت کردند، اظهار کرد: در این رقابت‌ علمی ۵۳۲ نفر قبول شدند که یک دانش آموز ما در پنج رشته المپیادی همزمان پذیرفته شد.

اسدی به موفقیت‌های دانش آموزان بابلی در سالجاری اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵۰ نفر در کنکور سراسری در رشته‌های مختلف قبول شدند که ۸۷ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره “شواش” (فریاد شادی) موفق به کسب ۳۲ رتبه برتر شدیم، یادآور شد: در مسابقات قرآن، نماز و عترت ۲۲ هزار دانش آموز ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و آزمایشگاهی شرکت کردند که ۵۲۵ نفر در مرحله استانی حضور دارند و منتظر نتیجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود معلم را با بکارگیری همکاران شاغل و بازنشستگان جبران کردیم، ادامه داد: این افراد به صورت حق التدریس در ۹ هزار و ۳۰۰ ساعت بکارگیری شدند.

وی افزود: امسال ۸۸ نفر برای متوسطه اول و دوم، نظری و فنی و حرفه‌ای و ۳۴ نفر در ابتدایی جذب آموزش و پرورش بابل شدند که جذب این نیروها از ماده ۲۸ که در آزمون شرکت کردند و دانشگاه فرهنگیان بود.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: طبق سیاست وزارت در هدایت دانش آموزان به سمت مدارس فنی و حرفه‌ای با توجه به اهمیت این مدارس در جذب بازار کار امروزه گرایش دانش آموزان بیش از گذشته شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *