پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

جلسه ستاد بزرگداشت هفته مازندران، در بابل برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت هفته مازندران، در بابل برگزار شد

     در جلسه ستاد بزرگداشت هفته مازندران فرماندار ویژه شهرستان بابل گفت: اگر برنامه ای اثر نمی گذارد مشکل از مخاطب نیست مشکل از ماست که درست فکر و اندیشه نکرده ایم.

خبرگزاری آریا: در این جلسه دکتر عزیززاده گرجی؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل، اهمیت روز مازندران را یادآور شده و اظهار داشتند: مردم مازندران، مستقیما و به دستان فرزندان آل ا… شیعه شدند و افتخار مازندران این است که اولین حکومت شیعی در خارج از شبه جزیره عربستان در اینجا و با رضایت قلبی مردم تبرستان شکل گرفت تاریخ گواه است که علیرغم همه مخاطرات، دفاع جانانه ای از انتخاب خویش در طی قرون و اعصار داشته اند.

این مسئول در ادامه افزودند: اهمیت آن به گونه ای هست که در تقویم رسمی کشور ثبت شد. این مساله بیانگر رویکرد فرهنگی دولت سیزدهم است که برای داشته های بومی و محلی، ارزش ویژه ای قائل است. طرح ثبت 14 آبان به عنوان روز مازندران در جلسه شماره 864 مورخ 1401/03/31 شورای فرهنگ عالی انقلاب فرهنگی کشور به ریاست حضرت آیت ا… دکتر رئیسی؛ رئیس جمهور مورد تایید و تصویب قرار گرفت. این مساله ضمن بیان رویکرد دولت مردمی، تاکیدی است بر ضرورت حفظ و حراست از فرهنگ ملی با احترام به فرهنگ بومی استانها.

وی پرهیز از سطحی نگری در اجرای برنامه ها و استفاده از ظرفیت های مردمی را یک ضرورت برشمردند و گفتند: مشارکت مردم یک اصل است. بخشداران محترم در هر بخش، ستاد بخشی تشکیل دهند و حتی ستاد روستایی برای هر روستا شکل گیرد تا از همه ظرفیت ها استفاده شده و برنامه ها به سمت مردمی شدن برود.

رئیس ستاد بزرگداشت روز مازندران با اشاره به نیاز جامعه به نشاط و پویایی بیشتر بویژه برای جوانان و نوجوانان اظهار داشتند: استفاده از این مناسبت ها و اجرای برنامه ها بویژه در مدارس و دانشگاهها، شکاف و گسست موجود با نسل جوان و نوجوان را پر می کند. لذا هر دستگاه متناسب با ظرفیت ها و شرح وظایف ذاتی خود اقدام کند و برنامه جدی و عمیق و مبتنی بر خلاقیت را انجام دهد و به دنبال رفع تکلیف نباشد زیرا اگر برنامه ای اثر نمی گذارد مشکل از مخاطب نیست مشکل از ماست که درست فکر و اندیشه نکرده ایم.

این مسئول در پایان، هفته مازندران را فرصتی برای قدرشناسی از زحمات فعالان این حوزه دانستند و گفتند: دیدار با چهره های شاخص، نخبگان و فرهیختگان حوزه های مختلف، در یکی از روزهای هفته مازندران با حضور مدیران مرتبط برگزار گردد.

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *