پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

دانشگاه علوم پزشکی بابل مقصد اردوی راهیان پیشرفت مازندران شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این دانشگاه طرح راهیان پیشرفت را به‌ صورت بومی طراحی کرد که مورد استقبال مدارس شهرستان و استان قرار گرفت.

 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، سید علی مظفرپور روز چهارشنبه بیان کرد: اردوی راهیان پیشرفت این دانشگاه یکی از ابتکارات دانشگاه در این برهه از زمان است که پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه و به ویژه برای نوجوانان و جوانان طراحی و اجرا شده است.

وی از این دانشگاه به عنوان مقصد اردوی راهیان پیشرفت در استان مازندران نام برد و افزود: هدف از اجرای این طرح خودباوری، امیدآفرینی و تقویت اراده برای ساخت ایران قوی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های کشور برای نسل جوان می باشد که به طور قطع یک روایت درست و جامع سبب می‌شود جوانان نسبت به جایگاه کشورشان در منطقه و دنیای کنونی شناختی عمیق‌تر داشته باشند.

وی تصریح کرد: طرح اردوی راهیان پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به ظرفیت های موجود با پیوست های علمی، آموزشی، فرهنگی، تاریخی، محیط زیستی و اجتماعی توسط کارشناسان این دانشگاه طراحی و تدوین شد و در اختیار مدارس شهرستان بابل و استان قرار گرفت که با استقبال خوبی مواجهه شد و به طور تقریبی تا پایان سال جاری برنامه اردوی نیمروزه در این دانشگاه بسته شده است.

مظفر پور با بیان این نکته که انقلاب اسلامی خدمات بسیار زیادی برای مردم به ارمغان آورده که در نتیجه عدم معرفی درست، نسل های جوان و نوجوان با این خدمات و دستاوردها به درستی آشنا نشده‌اند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل خود دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی است که از کاخ به دانشگاه تبدیل شد و به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور موجب خدمات شایانی در استان مازندران و شمال کشور شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل از بدو تاسیس در سال ۱۳۶۲ تاکنون بیش از ۱۵ هزار فارغ التحصیل در رشته های مختلف علوم پزشکی به جامعه تحویل داده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده شامل دانشکده پزشکی، دانشکده پیراپزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده مامایی و پرستاری رامسر، دانشکده بهداشت، دانشکده طب ایرانی، دانشکده بین الملل (پردیس خودگردان)، دانشکده توانبخشی، دانشکده مامایی و پرستاری و دانشکده داروسازی است.

مظفرپور گفت: شرکت کنندگان در این اردو علاوه بر بهره مندی از حضور اساتید و اعضای هیات علمی از مراکز علمی همچون آزمایشگاه ها، بخش مولاژ، تشریح، سالن‌های دندان پزشکی بازدید خواهند کرد و همچنین با بناهای تاریخی و محیط زیست منحصر به فرد دانشگاه آشنا خواهند شد.

وی اظهار داشت: حضور در مزار یادمان شهدای گمنام دانشگاه و ارائه بحث علمی DNA و بازدید از نمایشگاه شهدای دانشگاه از دیگر برنامه این اردو با پیوست فرهنگی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مدیران مدارس شهرستان و استان می توانند طی مکاتبه با دبیرخانه این اردو یا تماس با شماره ۰۱۱۳۲۱۹۷۴۷۲ از خدمات اردوی راهیان پیشرفت بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *