پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

روند افزایشی دما در بابل و مازندران

روند افزایشی دما در بابل و مازندران

 

      هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که هوای صاف و آفتابی با افزایش تدریجی دمای هوای این استان از امروز تا روز دوشنبه تداوم داشته باشد.

ایرنا؛ طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از امروز تا پایان روز دوشنبه صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود و دمای هوا نیز طی این مدت در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرفی نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از شامگاه دوشنبه با ورود سامانه جدید از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد و از روز سه‌شنبه نیز ضمن کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران را بویژه در مناطق غربی استان شاهد خواهیم بود و این وضعیت به طور متاوب تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که همزمان با فعال شدن سامانه جدید، دمای هوا از روز دوشنبه به تدریج روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه‌ای که دمای هوا در روز سه‌شنبه در مقایسه با روز شنبه در مناطق غربی بین سه تا چهار، مناطق مرکزی و شرقی بین سه تا ۶ و در ارتفاعات نیز بین ۳ تا هشت درجه خنک‌تر می‌شود.

مطابق این جدول، بیشترین میزان کاهش دما در روز سه‌شنبه مربوط به شیاده بندپی بابل است. دمای هوای این منطقه از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با هفت درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را در شهرهای ساری و آمل شاهد خواهیم بود. دمای هوای این شهرها از ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۶ درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش سه تا هشت درجه‌ای دمای هوا خواهند بود. مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی بیشترین میزان کاهش دما نیز در  این مدت مربوط به آلاشت و بلده است. دمای هوای آلاشت با هشت و بلده نیز با هفت درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ترتیب به ۲۳ و ۲۰  درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۳۶ و کلاردشت با ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی را از امروز تا روز دوشنبه صاف تا  قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم و از دوشنبه شب با افزایش ابر، وزش باد در غرب استان و رگبار پراکنده باران با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۱ تا ۳۶ و در ارتفاعات نیز بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه نیز در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش تدریجی دما، گاهی  با رگبار باران و وزش باد و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری گاهی ابری همراه با کاهش تدریجی دما،  رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است. دمای هوا  نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲۸ تا ۳۲ و در ارتفاعات نیز بین ۲۳ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

وضعیت دریای نیز نیز طی امروز و فردا همراه با موج کوتاه و باد متوسط پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *