پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

ضرورت حمایت دولت از واحدهای تولیدی در شهرستان بابل

رئیس دادگستری شهرستان بابل به ارزش کار تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: دولت باید این توانایی و امکانات حمایت از تولیدکنندگان را داشته باشد اما در مقررات نقص زیادی وجود دارد که باید در جلسات رفع موانع تولید این موارد بررسی شود.

 

ایسنا: امرالله حضرتی شامگاه سه شنبه ۶ تیرماه در جمع کارفرمایان و کارآفرینان بخش صنعت شهرستان بابل با بیان اینکه باید تلاش برای رفع مشکلات از شعار به مرحله عمل تغییر کند، افزود: شهرستان بابل بیشترین ورودی پرونده را نسبت به استان دارد لذا حجم بالای کار ما ایجاب می کند که تولیدکنندگان مطالبه گر باشند و از دستگاه های قضائی کمک بخواهند.

حضرتی تصریح کرد: تعامل دستگاه های اجرایی، اصناف و انجمن ها با دستگاه قضا موجب کاهش ورودی پرونده ها می‌شود.

حمایت قوه قضائیه از واحدهای تولیدی در چارچوب قانون

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل نیز اظهار کرد: امیدواریم همواره خط مشی زندگی و کاری ما تفکرات شهید بهشتی یعنی خدمت به مردم و پویایی کردن شعار مردم سالاری دینی و احترام به حقوق ملت باشد.

حجت الاسلام اسماعیل ملاکریمی افزود: با توجه به اینکه به طور مکرر مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شد؛ سوال اینجاست که چرا دستگاه های اجرایی خواسته یا ناخواسته اقدامی نمی کنند. وی از تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی بابل خبر داد وخاطرنشان کرد: تفکر دستگاه قضائی حمایت از واحدهای تولیدی در چارچوب وظایف قوه قضائیه است.

دادستان بابل گفت: کمیته تسهیل و رفع موانع تولید به رفع مشکلات واحدهای تولیدی در سایه تعامل با دستگاه های اجرایی می‌پردازد.

 تحقق شعار سال در توسعه اقتصادی

رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان صنایع شهرستان بابل نیز اظهار کرد: ما نماینده تولیدکنندگان شهرستان بابل و ارائه مشکلات آنها برای برون رفت از معضلات پیش روی این قشر تاثیرگذار هستیم.

محمد صادق رمضان‌پور به تعامل مطلوب دستگاه قضا با بخش تولید اشاره کرد و افزود: ما امانت دار کارفرمایان و تولیدکنندگان هستیم لذا تلاش ما حل مشکلات پیش رو با همکاری دستگاه های اجرایی است.

رمضان‌پور یادآور شد: تولیدکنندگان ما در حوزه سرمایه در گردش، تهیه مواد اولیه مورد نیاز، دریافت تسهیلات تولید، مشکلات عدیده‌ای دارند که آنها را از ادامه کار مایوس کرده است. وی با گلایه‌مندی از اینکه بانک ها هیچ تعاملی با تولیدکنندگان ندارند لذا تولیدکننده حتی در پرداخت هزینه کارگران با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: همچنین قطعی برق بلای جان تولید شده لذا همکاری دستگاه قضائی در این شرایط سخت برای رفع مشکلات موجود، نیاز مبرم است.

رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان صنایع شهرستان بابل با بیان اینکه رشد تولید راهکار نجات کشور از برون رفت مشکلات اقتصادی است و تحقق شعار سال از ضروریات است، تصریح کرد: تولیدکنندگان براساس ایمان، اعتقاد و پایبندی به ارزش های انقلاب و نظام همواره در خط مقدم بودند و هستند.

در انتظار حمایت دولت

مدیر شرکت آب‌بند بابل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای ۴۰۰ نفر تاکنون اشتغالزایی کرده است، گفت: بانک ها هیچ همکاری در پرداخت تسهیلات بانکی با واحد های تولیدی ندارند.

اندیکلایی از راه اندازی خط  جدید تولید در این شرکت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه برای این پروژه ۷۰ میلیارد تومان از آورده شخصی هزینه کردم بنا به مصوبه رئیس جمهوری مقرر شد مبلغ ۶۰ میلیارد تومان نیز از تسهیلات بانکی بهره مند شوم اما تاکنون این مبلغ محقق نشد. وی افزود: تهیه مواد اولیه به صورت پرداخت نقدی از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است که در کنار پرداخت حقوق کارگران در این شرایط سخت اقتصادی، واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *