پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

گاز رسانی در ارتفاعات شهرستان بابل

عملیات گازرسانی به روستا‌های صعب العبور بابل در ارتفاع ۲۵۰۰ متری در حال اجراست.

 

باشگاه خبرنگاران جوان: مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: در نخستین مرحله از طرح بزرگ گازرسانی به مناطق بالادست شهرستان بابل، ۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری خط تغذیه ۱۲ اینچ و خط توزیع ۱۶۰، ۱۲۵، ۹۰ و ۶۳ میلی‌متر است که از روستای سماکوش‌محله تا روستای موزیرج بابل در حال اجراست.

او اعتبار این پروژه را ۳۳میلیارد تومان و زمان اجرای این قرارداد از سوی پیمانکار را  ۴۵۰ روز اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی توسط پیمانکار از اوایل خرداد ماه شروع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران ادامه داد: مرحله دوم طرح گازرسانی به روستا‌های کوهستانی بابل نیز به طول ۲۲ کیلومتر است که از موزیرج تا روستای لهه منطقه شیخ موسی بابل اجرا خواهد شد.

مایلی رستمی با بیان اینکه اجرای طرح‌های گازرسانی در مناطق کوهستانی موجب می‌شود که محیط زیست و جنگل‌ها تخریب نشود و افراد بومی کمتر درختان را برای مصرف روزانه قطع کنند، گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ روستا در استان تاکنون از نعمت گاز برخوردار شدند و حدود ۴۰۰ روستای باقی مانده که امسال ۲۰۰ روستا و سال بعد نیز۲۰۰ روستا دیگر گاز رسانی خواهد شد.

او افزود: حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای گازرسانی در نظر گرفته شده است و همه روستا‌هایی که قابلیت گاز رسانی دارند تا سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *