پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

گازرسانی به ۳ روستای صعب‌العبور شهرستان بابل

گازرسانی به سه روستای کوهستانی و صعب العبور شهرستان بابل برای بهره مندی ۱۲۳ خانوار آغاز شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان: علی بازیار مدیر شرکت گاز شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه گازرسانی به مناطق محروم و بالادست در دولت جدید جزو اولویت‌ها قرار گرفته است گفت: گازرسانی به ۳ روستای سماکوش محله، گاوزن‌محله و شورش‌محله در بخش بندپی شرقی نیز در راستای همین هدف آغاز شده است.

او افزود: ۲۵ کیلومتر خط لوله گاز در دو مسیر توزیع و تغذیه تاکنون اجرایی شد.

بازیار ادامه داد: با پایان این طرح ۱۲۵ خانوار با ۴۰۰ نفر جمعیت جزو روستا‌های صعب العبور بخش بندپی شرقی هستند از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

مدیر شرکت گاز شهرستان بابل هزینه اجرای این طرح را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد گفت: این مبلغ برای اجرای عملیات خط لوله توزیع و تغذیه است برای نصب علامک و کنتور ۸ میلیارد تومان دیگر هم هزینه می‌شود.

او افزود: دو طرح گازرسانی دیگر نیز برای زیرپوشش بردن برخی دیگر از روستا‌های کمتر توسعه یافته در ماه‌های آینده قرار است اجرا شود.

مدیر شرکت گاز شهرستان بابل یکی از اهداف گازرسانی به مناطق صعب‌العبور را حفظ منابع طبیعی دانست و افزود: برخی اهالی این مناطق در زمستان مجبور هستند برای در امان ماندن از سرما از هیزم‌های جنگلی استفاده کنند که همین امر سبب آسیب به منابع طبیعی می‌شود.

بازیار با بیان اینکه روند گازرسانی تا برخورداری تمامی روستا‌های بالادست ادامه خواهد داشت گفت: اهالی روستا‌های بالادست نقش مهمی در صنعت دامی و کشاورزی شهرستان دارند به همین دلیل در این دولت توجه ویژه‌ای به توسعه این روستا‌ها شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *