پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

غربالگری ۹۵ درصد جمعیت بابل در پویش ملی سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از غربالگری ۹۵.۵ درصدی جمعیت این شهرستان در پویش ملی سلامت خبر داد.

روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل: سیدعلی مظفرپور با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در سراسر کشور، گفت: این پویش با شعار آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر و باهدف غربالگری دو بیماری فشارخون و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار از ۲۰ آبان بطور همزمان در کشور آغاز شد و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که تشخیص به موقع و درمان فشارخون بالا و دیابت از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: طرح امسال در سطح کشور گسترده ‌تر و وسیع‌تر اجراشده که بسیار مؤثر در پیشگیری و کنترل این دو بیماری خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمعیت ۵۷۲ هزار نفری جمعیت شهرستان بابل، حدود ۴۰۸ هزار نفر بالای ۱۸ سال هستند که باید مورد غربالگری قرار بگیرند که تاکنون حدود ۳۹۱ هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند که ۹۵.۵ درصد جمعیت شهرستان بابل را شامل می‌شود.

این مسوول افزود: از تعداد جمعیتی که در بابل مورد غربالگری قرار گرفته‌اند حدود ۹۵ هزار نفر احتمال به بیماری پیش فشارخون بالا و ۳ هزار نفر مشکوک به فشارخون بالا هستند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: همچنین مشخص شد که تعداد ۳۲ هزار نفر احتمال به بیماری دیابت یا پیش دیابت و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر مشکوک به دیابت بالا هستند که این افراد هم از بیماری خود اطلاعی نداشتد و جهت پیگیری و درمان به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شود.

مظفرپور گفت: ۱۳۵ هزار نفر معادل ۳۵ درصد از مردم شهرستان بابل که مورد غربالگری قرار گرفتند دارای اضافه‌وزن و ۷۶ هزار نفر معادل ۱۹ درصد هم در دسته افراد چاق قرار دارند.

وی افزود: همکاران معاونت بهداشتی دانشگاه با مراجعه به مراکز پرتجمع ازجمله بازار، مساجد، نماز جمعه، ادارات و سایر اماکن تجمعی ازجمله شهرک‌های صنعتی، اقدام به غربالگری کردند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *