پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

تولید ۶۲۵ هزار تن انواع مرکبات در بابل

محسن علی گل زاده گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۶۲۵ هزار ۵۰۰ تن انواع مرکبات در باغ‌های شهرستان بابل تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود : سطح زیر کشت بارور انواع مرکبات در این شهرستان ۲۱ هزار و ۴۴۴ هکتار و غیر بارور ۵۴۸ هکتار است.

وی اضافه کرد : تعداد درختان بارور انواع مرکبات در این شهرستان ۸ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۸۲۶ اصله و درختان غیر بارور ۴۳۴ هزار و ۷۲۷ اصله است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی بابل ، انواع مرکبات شامل پرتقال ، نارنگی، لیموترش، لیمو شیرین، گریپ فروت، نارنج و سایر مرکبات است که بیشترین پیش بینی تولید مرکبات با تولید ۵۸۴ هزار و ۲۵۶ تن به پرتقال اختصاص دارد.

علی گل زاده با اشاره به بازدید مستمر کارشناسان حفظ نباتات این مدیریت از باغات، سورتینگ ها، نظارت بر عدم استفاده مواد شیمیایی برای رنگ آوری مرکبات و ممنوعیت زود هنگام برداشت پرتقال، تصریح کرد: برای افزایش سطح علمی بهره برداران، کارگاه‌های آموزشی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در روستا‌های این شهرستان برگزار و راهکار‌های مدیریت و کنترل آفت مگس میوه در باغات، مدیریت تغذیه، آشنایی باغداران با چرخه زندگی مگس میوه مدیترانه ای، روش‌های تلفیقی مبارزه با آفت، زمان و نحوه مبارزه شیمیایی با آفت در باغات ارائه شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *