پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

روستاهای بابل در کشور در طرح محرومیت زدایی آب آشامیدنی

مشاور وزیر نیرو در سوادکوه: هفت هزار و ۱۳۸روستای کشور در طرح محرومیت زدایی آب آشامیدنی قرار گرفتند.

مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حاشیه بهره برداری طرح آبرسانی روستای استخسر سوادکوه گفت: با توجه به اینکه در دولت جدید رویکرد محرومیت زدایی از روستا‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در مجموعه وزارت نیرو شناخته شد هفت هزار و ۱۳۸روستای کشور برای اجرای طرح محرومیت‌زدایی روستا در نظر گرفته شده است.

میثم جعفرزاده ادامه داد:مازندران جزء استانهای است که در حوزه قرارگاه محرومیت‌زدایی طرح‌های مختلفی دارد.

او به شهر‌های دارای تنش آبی در استان شامل آمل، بابل، قائمشهر و سوادکوه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های بسیار مدونی برای دو سال آینده در حوزه آبرسانی مازندران در نظر گرفته ایم.

جعفر زاده با بیان اینکه طرح حوزه آبرسانی شهری به خصوص شهر‌های گروه الف استان سال آینده پایان می‌یابد، افزود: ۱۲۲روستا در برنامه قرارگاه محرومیت زدایی قرار دارد و در مرحله بعد نیز ۳۵۰روستای استان زیر پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: هم سطح برخورداری از آب آشامیدنی سالم در حوزه روستایی حدود ۸۰درصد است که با بهره برداری طرح‌های آبرسانی تا پایان سال۱۴۰۳ این سطح به ۹۲درصد افزایش می‌یابد.

طرح آبرسانی روستای استخسر سوادکوه با دو مخزن به ظرفیت ذخیره سازی ۱۵۰هزار مترمکعب آب امروز با حضور مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بهره برداری شد و ۹۱خانوار این روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *