پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

کاشت سبزه نارنج برای استقبال از بهار در روستای پایین مرزبال بابل

اهالی روستای پایین مرزبال بابل با کاشت سبزه نارنج به استقبال بهار رفتند.

اهالی روستای پایین مرزبال بخش گتاب شهرستان بابل با سبز کردن هسته نارنج به جای گندم و دیگر حبوبات، به کسب و کار‌های پایان سال خود رونق بخشیدند.

دهیار روستای پایین مرزبال بخش گتاب با اشاره به این که کشت سبزه نارنج پنج سال است در این روستا متداول است گفت: اهالی روستا پس از فرآوری نارنج و دیگر مرکبات، از اوایل دی ماه اقدام به جمع اوری هسته‌ها وسبز کردن آن برای ایام نوروز می‌کنند.

قاسمی با بیان این که سه هکتار فضای گلخانه‌ای در این روستا وجود دارد افزود: این فعالیت موجب اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۵۰۰ نفر از اهالی روستای پایین مرزبال شده است.

مسئول جهاد کشاورزی بخش گتاب شهرستان بابل هم از پیش بینی تولید یک میلیون گلدان سبزه نارنج، امسال در روستای پایین مرزبال خبرداد و تصریح کرد: همه استان‌های کشور مقاصد سبزه‌های نارنج این روستا هستند.

عالم زاده با اشاره به اینکه هسته‌های نارنج، مصرف بذر گندم یا دیگر حبوبات برای سبزه عید را تا بیست برابر کاهش میدهد گفت:در حالی که برای سبز شدن هر کیلو بذر گندم یا دیگر حبوبات ۱۵۰۰ لیتر آب مصرف می شود.

سبزه‌هایی که با هسته نارنج به عمل می‌آیند به دلیل استفاده از هسته‌های مقاوم و همچنین بهره گیری از ماسه در فرآیند سبز شدن، آب بسیار کمتری مصرف می کنند.

امکان کاشت در زمین پس از ایام عید و تولید نهال‌های مثمر نارنج نیز از دیگر مزایای کشت سبزه با استفاده از هسته نارنج است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *