پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
دانشگاه نوشیروانی

پردیس دانش بنیان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل راه‌اندازی می‌شود

پردیس دانش بنیان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از راه‌اندازی پردیس نوآوری و فناوری برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: بهرام عزیزالله گنجی روز شنبه در مراسم معارفه اش که با حضور معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد ، افزود : در حال حاضر اولویت جدی دانشگاه تمرکز بر تولیدات دانش بنیان جهت کیفی سازی محصولات، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم است و در همین راستا با حمایت وزارت علوم زمینه راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری در دانشگاه فراهم شده است.

وی با تاکید بر این که نوآوری ها و اختراعات پژوهشگاه دانشگاه صنعتی نوشیروانی باید به فناوری و محصول تبدیل شود تا زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم کند ، گفت : برای اینکه در این حوزه موفق باشیم برخی از امکانات و زیرساخت های دانشگاه صنعتی نوشیروانی در بخش آزمایشگاه ها و گسترش فضای فیزیکی نیازمند به روز رسانی است.

عزیزالله گنجی با اظهار این که دیگر زمان آن گذشته که دانشگاه تنها به فکر آموزش دانشجو باشد بلکه باید دانشجوی کارآفرین تحویل جامعه دهد ، افزود : در حوزه دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان خارجی برکیفی سازی تاکید فراوان داریم.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: علاوه برجذب دانشجو از کشورهای همسایه طرح های مشترک علمی با کشورهای بزرگ و معتبر در دستور کار ما قرار دارد که با استفاده از ظرفیت خود علمی اساتید دانشگاه در این مسیر گام برمی داریم.

تحصیل حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی

رییس سابق دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در این مراسم گفت که در حال حاضر حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تحصیل می کنند که این اتفاق برای این دانشگاه یک اقدام مبارکی است.

پردیس دانش بنیان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل راه‌اندازی می‌شود

دکتر جواد واثقی امیری افزود: از سال ۲۰۱۸ تاکنون دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به جز یک مورد که در جایگاه دوم قرار گرفت در بقیه سال ها جزو دانشگاههای برتر شناخته شد که این امر حاصل تلاش همه اساتید و زحمت کشان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بوده است.

وی گفت: برای دانشگاه صنعتی نوشیروانی و کشور ما افتخار است که دانشگاه های معتبر اروپایی دعوت نامه همکاری در طرح های مشترک علمی و پژوهشی برای دانشگاه نوشیروانی صادر می کنند و هزینه آن را هم متقبل می شوند.

واثقی امیری اظهار داشت: علاوه برتوجه به جایگاه علمی دانشگاه در حوزه عمرانی و زیرساختی هم طرح هایی همانند سرای دانشجویی ، دانشکده علوم پایه ، کتابخانه بزرگ دانشگاه، سالن ورزشی استاندارد افتتاح شده است و برخی از طرح های عمرانی بالای ۷۰ درصد هم همانند احداث دانشکده برق دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در دست اقدام می باشد.

در این مراسم  دکتر بهرام عزیزالله گنجی به عنوان رییس جدید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل معرفی و از زحمات هشت ساله دکتر جواد واثقی امیری قدردانی شد.

دکتر واثقی ۱۲ بهمن سال ۱۳۹۲ به عنوان رییس دانشگاه صنعتی بابل معرفی شده بود و به مدت هشت سال سکان این مرکز علمی را در اختیار داشت.

دکتر عزیزالله گنجی متولد ۱۳۴۳ دارای مدرک دکترای الکترونیک از دانشگاه ملی مالزی، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است.

ریاست دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره‌های میکرو و نانو و همچنین مدیر انفورماتیک این دانشگاه از سوابق اجرایی این چهره علمی است.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای ۶ هزار دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک ، صنایع و مواد و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *