پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

جلسه هم اندیشی پایتخت کتاب در بابل برگزار شد

جلسه هم اندیشی پایتخت کتاب در بابل برگزار شد

     با حضور دکتر حسینی معاون فرمانداری ویژه شهرستان بابل، جلسه هم اندیشی پایتخت کتاب برگزار شد.

خبرگزاری آریا: جلسه هم اندیشی پایتخت کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر حسینی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان بابل و اعضا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل برگزار گردید.
محمدی فیروزجایی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در سخنانی گفت: بابل از دیرباز تاکنون ظرفیت های مطلوبی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی داشته است و در طرح های مختلف ترویج کتاب و کتابخوانی که از سیاست های ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت می نمود که آخرین نمونه آن، انتخاب روستای درویش خیل مرزون آباد در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به عنوان روستای برگزیده کشوری  بود که آیین تجلیل با حضور  معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.   
ایشان در پایان گفتند: تقاضا داریم تا همه دوستان و دلسوزان کمک نمایند تا تمهیدات و بسترهای لازم برای ترویج کتاب و کتابخوانی به ویژه حضور قدرتمندانه در جشنواره پایتخت کتاب کشور مهیا گردد.   
در ادامه دکتر حسینی معاون فرماندار شهرستان بابل اظهار داشتند: رکن مهم و اساسی هر جامعه، فرهنگ مطالعه و ترویج  کتاب و کتابخوانی است که مهمترین و اساسی ترین گام پیشرفت نیز هست و برنامه ریزی همه جانبه با مشارکت همه بخش‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی وابسته، مهمترین بخش برای بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی است.
دکتر حسینی در پایان، ضمن تشریح اهداف کلی طرح، نظیر کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی شهرستان؛ انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف ،جذب ، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت های بومی برای ترویج کتاب خوانی و تقویت برنامه ریزی و نگاه به آینده، خواستار مشارکت اعضای ستاد در همکاری با دبیرخانه جشنواره برای حضور موثر شهرستان در هشتمین جشنواره ملی پایتخت کتاب شدند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *