پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

چراغ کلبه عشایر بابل با برق خورشیدی روشن شد

چراغ کلبه عشایر بابل با برق خورشیدی روشن شد

     سیستم‌های مولد برق خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان بابل تحویل داده شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان: عزیززاده گرجی فرماندار ویژه شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه شورای حمایت از عشایر در شهرستان تشکیل شده است، گفت: این شهرستان با وجود ۱۳۵۰ خانوار عشایری بیشترین تعداد جامعه عشایری در استان را دارد.

او افزود: وجود عشایر مزیت‌های فراوانی برای شهرستان دارد از جمله اینکه ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز و ۳۵ درصد صنایع دستی شهرستان را تامین می‌کنند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل ادامه داد: حضور عشایر در هر منطقه‌ای امنیت آفرین و برای حفظ منابع طبیعی موثر است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه حمایت‌های دولتی که یک سال گذشته به جامعه عشایری داده شد قابل مقایسه با گذشته نیست، گفت: ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون به جامعه عشایری شهرستان از محل اعتبارات دولتی کمک کردیم.

او افزود: اهدای پنل‌های خورشیدی از جمله خدماتی است که دولت به عشایر می‌دهد و در همین راستا ۸۳ دستگاه سیستم مولد برق خورشیدی به عشایر شهرستان داده شده است.

فرماندار ویژه شهرستان بابل گفت: ارزش ریالی هر پنل خورشیدی ۱۱ میلیون تومان است که عشایر فقط ۱۰ درصد آن را پرداخت می‌کنند و بقیه از اعتبارات دولتی تامین می‌شود

عزیززاده گرجی افزود: جامعه عشایری شهرستان مشکلاتی دارند که مقرر شد هفته آینده با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی در بین جامعه عشایری شهرستان حضور یابیم تا موانع و مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

او گفت: آغاز کوچ عشایر و مراسم قرق شکنی استانی نیز ۱۷ خردادماه امسال در شهرستان بابل برگزار می‌شود که برنامه ریزی شده است تا در قالب یک جشنواره تولیدات عشایر عرضه در آن عرضه شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *