پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

افتتاح پل ارتباطی راه روستایی امیرده در بخش بندپی شرقی بابل

با حضور نامی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و مقامات شهرستان بابل پل ارتباطی راه روستایی امیرده افتتاح شد.

 

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل: در ادامه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها در هفته دولت پل ارتباطی راه روستایی امیرده با دو دهانه به طول ۶۰ متر و با هزینه‌ای به میزان ۳۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر قاسم عزیززاده گرجی ،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل در افتتاح این پروژه گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون طرح‌های نیمه تمام و رها شده زیادی در این شهرستان بهره برداری شده که پل امیرده یکی از این پل‌ها است.

عزیززاده‌گرجی با بیان اینکه کاهش محرومیت‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته راهبرد اصلی دولت، مدیران استانی و شهرستانی است، افزود: ۲۱۹ طرح عمرانی و زیرساختی هفته دولت امسال نیز در این شهرستان بهره برداری شد.
دکتر محمدحسن نامی ، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز به طرح ملی آمایش روستاها با هدف صیانت از اراضی کشاورزی و تولید اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در روستاهای کشور برای اشتغال و تولید فراهم شود تا با تاکید برظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی در این راستا گام‌های مثبتی در جهت شکوفایی اقتصادی برداشته شود.
نامی با اشاره به اینکه از۶۴ مورد مخاطره طبیعی یا سوانح انسان ساخت که در جهان اتفاق افتاده تاکنون ۴۶ مورد از آن در ایران رخ داده است تصریح کرد: پیشگیری از مخاطرات طبیعی مانند سیلاب که سالهای اخیر در کشور شاهد آن بودیم و آسیب‌هایی را به همراه داشته است بسیار مهم است که بایدبا راه حل هایی چون آبخیزداری از چنین مخاطرات طبیعی جلوگیری نمود و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم از جان و مال مردم حفاظت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد یک مترمکعب خاک نیاز به زمانی حدود ۸۰۰ سال یا بالاتر داریم، افزود: اقداماتی چون آبخیزداری می‌تواند از انتقال خاک جلوگیری کند به‌خصوص در کشور ما که گفته می‌شود که ۵۹ درصد سنگ و ۴۱ درصد خاک تشکیل شده است بنابراین می‌توان باچنین اقداماتی چند درصد از منافع ملی کشور راحفظ کرد که مهم‌ترین آن خاک خواهد بود.
این مقام مسئول به ظرفیت‌های بی‌نظیری این استان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‎های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف زیرساخت‌های لازم را در جهت توانمندسازی این استان فراهم آورده شود تاشاهد تحولات آن در سال‌های آینده باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ظرفیت آب‌بندان‌های مازندران در تامین آب شیرین و آبیاری زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ۸ تا ۹ میلیارد متر مکعب آب‌های سطحی استان سالانه بدون استفاده وارد دریای خزر می‌شوند که مصداقی برای فرصت سوزی است.

حسین حیدری ، بخشدار بندپی شرقی بابل نیز با اشاره به اینکه با احداث این پل راه ارتباطی سه بخش بندپی شرقی و بندپی غربی به بابلکنار و از طرف دیگر به جاده شیرگاه و فیروزکوه فراهم شده است اظهار داشت: این پل راه ارتباطی این سه بخش رافراهم آورده و باعث رفاه حال ساکنان این بخش‌ها شده است.
وی افزود: این پل دو سال قبل توسط سیل کاملا تخریب شده بود و حالا بعد از دوسال با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شد و مشکل تردد ۵۰ ساله روستاهای سه بخش برطرف شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *