پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

بازگشت شنوایی به ۷۲ کودک شمالی در بابل

بازگشت شنوایی به ۷۲ کودک شمالی در بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌عنوان تنها مرکز ارجاعی از کل استان‌های مازندران، سمنان و گلستان است، گفت: از زمان راه‌اندازی آن تاکنون ۷۲ کودک، شنوایی خود را به‌دست آوردند.

خبرگزاری فارس: سیدعلی مظفرپور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل که به‌عنوان تنها مرکز ارجاعی از کل استان‌های مازندران، سمنان و گلستان می‌باشد از زمان راه‌اندازی از اردیبهشت ۱۴۰۰ تاکنون، ۷۲ کودک، شنوایی خود را به‌دست آوردند.

وی افزود: پروتز مورد استفاده در این نوع جراحی، دارای هزینه بالایی بوده اما برای کودکان فاقد شنوایی، به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: با راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل این افتخار را داریم که از نقاط مختلف استان و استان‌های مجاور، پذیرای بیمارانی که نیاز به این عمل دارند، باشیم.

مظفرپور بیان کرد: درمان این بیماران زمان طلایی دارد که باید قبل از تکلم آغاز شود.

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند و اگر کودکانی که دچار اختلالات شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند، در سنین بالا اعمال جراحی نمی‌تواند آنچنان موثر باشد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *