پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین دستگاه نقشه برداری قلب جهان در بابل

بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین دستگاه نقشه برداری قلب جهان در بابل

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل از بهره‌برداری پیشرفته‌ترین دستگاه نقشه‌برداری قلب در بیمارستان روحانی بابل خبر داد.

خبرگزاری صدا و سیما: دکتر محمد تقی هدایتی گفت: بخش الکتروفیزیولوژی از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به فعالیت کرد که با ترافیک بسیار بالای بیماران از استان مازندران و استان‌های همجوار مواجه بود.

دکتر محمد تقی هدایتی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی و پیس میکر گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعان بدلیل بی نظمی قلبی باید بدنبال دستگاهی با خدمات جدیدتر و پیشرفته‌تر می‌رفتیم که به همت مسئولین دانشگاه و نماینده مردم شریف بابل در مجلس و مشارکت خیرین مجوز و منابع مالی تامین و دستگاه خریداری شد.

وی گفت: دستگاه پیشرفته فوق تخصصی نقشه برداری سه بعدی الکتریکی قلب، نخستین دستگاهی است که در بین ۵ دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور و حتی شهر‌های بزرگ کشور در این دانشگاه نصب و راه اندازی شد.

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: از این نوع دستگاه تنها ۳ عدد وارد کشور شد که یک‌دستگاه با رایزنی‌های زیاد به دانشگاه علوم پزشکی بابل اختصاص یافت.

دکتر هدایتی با اشاره به اینکه این دستگاه با مشارکت خیرین و با قیمت نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال با ارز نیمایی خریداری شد، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۵۰۰ میلیون توسط نیکوکاران نیک اندیش دکتر صبا میناگر و مهندس سلیمانی پرداخت گردید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: نامنظمی‌های ضربان قلب یا به اصطلاح علمی عارضه قلبی از بیماری‌های شایع قلبی بوده و انواع مختلف داشته که در هر سنی می‌تواند بروز کند. در این بیماری یک یا چند کانون غیرطبیعی در قلب شروع به فعالیت کرده و امواج الکتریکی را به سایر قسمت‌های قلب فرستاده و مانع از فعالیت طبیعی آن می‌شود.

وی ادامه داد: در اثر این مشکلات تعداد ضربانات غیرطبیعی خیلی زیاد بوده و ممکن است منجر به مرگ در اثر ایست قلبی شود.

دکتر هدایتی اذعان داشت: دستگاه نقشه‌برداری سه‌بعدی جدید با دقت بسیار زیاد قادر به یافتن کانون‌های آریتمی بوده و سرعت و دقت تیم پزشکی را به طور چشمگیر افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *