پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

برگزاری همایش علمی شهر تالابی در بابل

به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها اولین همایش علمی جهت توسعه شهر تالابی و شناسایی ظرفیت‌های این شهر در بابل برگزار شد.

 

سید مرتضی حسینی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بابل و دبیر کارگروه شهر تالابی بابل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اهمیت برگزاری همایش علمی شهر تالابی در جهت شناسایی فرصت‌ها و توسعه شهر تالابی،گفت: هدف از برگزاری این همایش که برای اولین بار در این شهر برگزار می‌شود دانش افزایی و افزایش آگاهی جوامع محلی و مردم در دست یابی به افق‌های جدید پیش رو با بهره گیری از فرصت تالاب‌ها می‌باشد.

او افزود: بالندگی شهر در حوزه‌های گردشگری و جذب توریست، توسعه فضای سبز، استفاده از منابع آبی و دیگر شاخص‌های محیط زیستی از جمله دست آورد‌های اولیه شهر تالابی بابل می‌باشد که با توجه به ظرفیت‌های بابل در این حوزه بسیار حیاتی و ارزشمند است.

حسینی گفت: سعی ما بر این بود تا در این همایش با دعوت از اساتید برتر دانشگاه تهران و سازمان محیط زیست کشور علاوه بر دانش افزایی افق‌های آینده شهر تالابی را از دیدگاه علمی شاهد باشیم و بتوانیم آن را ارزیابی دقیقتری کنیم.

ژاله امینی رئیس گروه برنامه‌ریزی و مدیریت تالاب‌های سازمان محیط زیست کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کاندیدا شدن بابل به عنوان شهر تالابی، گفت: شهر بابل تعداد تالاب‌های بسیاری دارد و این موضوع از نظر سازمان محیط زیست بسیار حائز اهمیت می‌باشد چرا که برخی از این تالاب‌ها در لیست تالاب‌های ملی کشور ثبت شدند و پتانسیل بالایی دارد تا به عنوان یک شهر تالابی ثبت شود.

او افزود: به تازگی شهرداری بابل تصمیم گرفته تا این شهر به عنوان شهر جهانی تالابی معرفی شود، عنوان شهر تالابی به شهر‌هایی اعطا می‌شود که تالاب‌ها در داخل مجموعه شهری یا در مجاورت و نزدیکی آن باشد که هر سه نوع این موارد در شهر بابل وجود دارد.

امینی گفت:از همین طریق شهرداری بابل می‌تواند به شبکه جهانی شهر‌های تالابی بپیوندد تا هم تالاب‌های شهرشان را معرف کنند و هم اقداماتی که در جهت حفظ و نگهداری این تالاب‌ها و حتی بهره‌برداری‌هایی که می‌کنند را ارائه دهند.

او با اشاره به آگاهی بخشی این همایش علمی در جهت توسعه و حفظ و نگهداری تالاب‌ها، افزود: چنین همایش‌هایی اهمیت بالایی در آگاهی بخشی و مشارکت مجموعه‌های شهری و ذینفعان دارد در راستای حراست و توسعه بخشی تالاب‌ها که جزو سرمایه‌های زیست‌محیطی یک شهر می‌باشد و در ادامه هم امیدواریم بتوانیم برنامه‌های ملی روز جهانی تالاب‌ها را در این شهر شاهد باشیم.

در پایان این همایش با حضور مسئولان شهری و کشوری از تمبر بابل شهر تالاب‌ها رونمایی گردید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *