پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

جشنی برای پرندگان مهاجر در بابل

جشنی برای پرندگان مهاجر در بابل

     مراسم روز جهانی پرندگان مهاجر در تالاب نیلوفر آبی بابل با پرنده نگری و ترغیب شهروندان به حفاظت از پرندگان برگزار شد.

 

 ۲۳ اردیبهشت مصاف است با اولین شنبه ماه می‌روزی که از سال ۲۰۰۶ به روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده است و هرساله در این روز اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بابل مراسمی در تالاب نیلوفر آبی این شهرستان جهت آگاهی بخشیدن شهروندان و ترغیب جوامع محلی به مشارکت در حفاظت از پرندگان مهاجر برگزار می‌کند.

حیدرپور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان هدف از برگزاری این مراسم را حساس کردن جوامع محلی به حفاظت از این پرندگان دانست و گفت: برخی پرندگان بصورت دائمی در ایران زیست می‌کنند، برخی‌ها به صورت فصلی در زمستان و بهار و تابستان به ایران می‌آیند و برخی پرندگان نیز مهاجران عبوری هستند.

او گفت: همه این پرندگان در اکوسیستم محیط زیست می‌توانند به درستی نقش آفرینی کنند.

حیدرپور ادامه داد: بیشتر پرندگانی که در مازندران حضور دارند پرندگان زمستان‌گذران هستند که از نیمه دوم سال به مازندران می‌آیند و تا انتهای زمستان در این استان حضور دارند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بابل گفت: اگر زیست‌گاه‌ها و تالاب‌های منطقه برای این پرندگان امن باشد برخی گونه‌ها می‌توانند با لانه سازی در مازندران زیست کنند.

حسینی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بابل نیز گفت: پرندگان مهاجر زیادی در تابستان و زمستان شهر بابل را برای زیست انتخاب می‌کنند که نشان از امنیت این تالاب‌ها دارد

او پرندگان مهاجر را مهمانان ویژه این شهر دانست و افزود: شهر بابل که به عنوان شهر تالاب‌ها نیز معروف است ظرفیت‌های زیادی برای زیست پرندگان مهاجر دارد که با همکاری محیط زیست و تشکل‌های حامی پرندگان باید سلامت و حفاظت این نوع پرندگان را بیشتر فراهم کنیم

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *