پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

برگزاری جلسه برنامه ریزی مراسم اختتامیه جشنواره روستای دوستدار کتاب بابل

جلسه برنامه ریزی مراسم اختتامیه جشنواره روستای دوستدار کتاب برگزار شد

      با حضور مسئولین شهرستان و استان جلسه برنامه ریزی مراسم اختتامیه جشنواره روستای دوستدار کتاب در مرزون آّباد درویش خیل بابل برگزار شد.

خبرگزاری آریا؛ این جلسه که با حضور معاون هنری و سینمایی و رئیس فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نماینده اداره کل کتابخانه های عمومی استان، نماینده مدیر کل امور روستای و شوراهای استاندرای مازندران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل و دهیار و شورای روستا در روستای مرزون آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل برگزار شد، محمدی فیروزجایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: با این شرایط در فضای مجازی و ابداعاتی که صورت گرفت ما باید روش‌های جدیدی برای هدایت نوجوانان و جوانان به حوزه کتاب و کتابخوانی انتخاب کنیم.

 محمدی فیروزجایی از جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بعنوان یکی از برنامه های ارزشمند در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار یادکرد و گفت: هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف پشتیبانی از برنامه ها، فعالیت ها، اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی، امیدبخشی توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری محلی و بومی و محرومیت زدایی با محوریت فرهنگ در میان روستاییان و عشایر سراسر کشور برگزار شده است.          
وی با بیان اینکه مطابق اعلام رسمی از سوی دبیرخانه این جشنواره ملی، 285 روستا از استان های سراسر کشور به هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مدارک لازم را ارسال نموده اند که از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و انجام مرحله غربالگری تعداد 50 روستا به مرحله داوری نهایی راه یافته اند. پس از انجام مرحله نهایی داوری تعداد 9 روستای برگزیده و یک روستا به عنوان روستای استمرار معرفی شد.          
 
وی از درخشش روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل خبر داد و یادآور شدباعنایت به اعلام نتایج داوری هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب روستاهای مرزون آباد درویش خیل از شهرستان بابل و عرب محله از توابع شهرستان ساری »  از بین روستای شرکت کننده در سطح کشور ، به عنوان 10 روستای برتر انتخاب گردیدند . و قرار است در آبان سالجاری از این دو روستا به نحو شایسته ای با حضور مسئولین استانی و کشوری در محل روستا تجلیل بعمل آید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *