پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

دو ماموریت مهم برای دانشگاه علوم پزشکی بابل

دو ماموریت مهم برای دانشگاه علوم پزشکی بابل

     تهیه طرح جوانی جمعیت در مازندران و ایجاد شهرک‌های سلامت گردشگری متناسب با الگو‌های جهانی دو ماموریت جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال جدید است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان: سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران عصر دیروز در سفری به شهرستان بابل، ضمن نشست با هیات موسس دانشگاه علوم پزشکی بابل از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت این مجموعه بازدید به عمل آورد.

استاندار مازندران در پایان این بازدید در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل ظرفیت‌های بالایی دارد و حتی نامش در برخی از آمار‌های جهانی هم دیده می‌شود، گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر کشور است به همین دلیل بایستی از لحاظ خدماتی ارتقا پیدا می‌کرد.

او افزود: در جریان این بازدید از مسئولان دانشگاه خواسته شد تا یک برنامه ۲۵ ساله برای افق آینده دانشگاه تدوین کنند.

سید محمود حسینی‌پور ادامه داد: با توجه به رشد منفی جمعیت در استان، مسئولیت مطالعات راهبردی و طرح تلاش جهت ارتقا جوانی جمعیت در مازندران را به این دانشگاه سپردیم.

استاندار مازندران گفت: ایجاد شهرک‌های سلامت در استان متناسب با شرایط گردشگری استان باید تهیه شود تا بتوانیم گردشگرانی خارجی بیشتری را جذب کنیم که تدوین آن متناسب با الگو‌های جهانی نیز به این دانشگاه واگذار شد.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران به مدت ۳ ساعت با حضور در خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن بازدید از نقاط مختلف خوابگاه با دانشجویان به گفتگو پرداخت. ‎

در این بازدید دانشجویان نقطه نظرات و مشکلات خویش را بدون واسطه با استاندار استاندار مازندران در میان گذاشته و استاندار نیز برای رفع مشکلات مطروحه اعلام همکاری و پیگیری نمود.

نماینده عالی دولت در استان در این بازدید همچنین نسبت به مساعدت مالی ۱ میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات ورزشی سالن ورزشی این دانشگاه دستورات لازم را صادر کرد.

طرح‌های نیمه تمام دانشگاه در مراحل اتمام

دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل اولین مولود انقلاب در حوزه دانشگاهی است که در سال ۱۳۶۲ تاسیس شد و در سال‌های اخیر ظرفیت‌های فراوانی در این دانشگاه بوجود آمد.

او با بیان اینکه ۴۰ الی ۶۰ درصد بستری‌های این بیمارستان‌ها از سایر نقاط این استان یا حتی کشور هستند، افزود: بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امیرکلا، دانشکده دندانپزشکی، مرکز دیالیز ۱۰۰ تخته خیرساز بابل، بیمارستان نازایی به عنوان تنها بیمارستان تک تخصصی نازایی در کشور با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی، سلامت‌کده طب سنتی با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، فاز اول ورزشگاه بانوان و ۱۵ پروژه بهداشتی شامل خانه و مراکز بهداشت طرح‌هایی هستند که تا ۶ ماه اول آینده بهره برداری خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: بیمارستان ۲۸۵ تخت خوابی بابلسر اکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگرچه امسال بهره برداری نمی‌شود اما ساخت آن با قدرت در حال انجام است و عملیات اجرایی ساخت بیمارستان گلیا که سال‌ها رها شده بود نیز امسال آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *