پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

عزم دولت براجرای کامل تنها مرکز درمانی تخصصی ناباروری مستقل کشور در بابل

عزم دولت براجرای کامل تنها مرکز درمانی تخصصی ناباروری مستقل کشور در بابل

     ساختمان جدید مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل تنها مرکز درمانی تخصصی ناباروری دولتی مستقل در کشور پس از چندسال رکود در ساخت، با اهتمام دولت سیزدهم در شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

ایرنا: مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) از واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۷۱ به همت والای حاج سید مهدی کابلی، ساخته و توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل تجهیز شد. تغذیه – درمانگاه PCO – سقط مکرر، بخش های ستاره دار، بخش نازایی – اتاق عمل، بخش های کلینیکی، زنان و زایمان – نازایی، بخش‌های پاراکلینیک از واحد های درمانی بیمارستان زنان فاطمه الزهرا بابل است.

این مرکز دارای تخصص و فوق تخصص‌های مختلف و درمانگاه متعددی است و با محقق شدن بیمه درمان ناباروری، سازمان بیمه سلامت به عنوان نهاد متولی این مهم را برعهده گرفته است.

در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۷۲ زوج از سراسر کشور برای درمان ناباروری به مرکز درمانی فاطمه‌الزهرا بابل مراجعه کردند که ۲۸ درصد اقدامات درمان ناباروری این مرکز منتج به بارداری شده است.

براساس این گزارش، عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز ناباروری فاطمه الزهرا بابل در سال ۱۳۹۵ در سه طبقه و به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شد و همچنان در حال ساخت است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران به همراه قاسم عزیززاده گرجی فرماندار بابل در هفته جاری از این تنها مرکز درمانی تخصصی ناباروری مستقل کشور در حال ساخت بازدید کرده است. استاندار مازندران در این بازدید با اشاره به تاکید دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام ابراز امیدواری کرد ساختمان جدید مرکز ناباروری فاطمه الزهرا تا هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

از آنجایی که ساخت بنای جدید مرکز درمانی تخصصی نازایی بابل تقریبا در همان سال نخست متوقف شد، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و دقت و توجه ویژه دولت مردمی به موضوع درمان ناباروری زوجین این طرح نیز مورد حمایت قرار گرفت و اعتبارات ویژه‌ای به این امر اختصاص یافت طوری که پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی این طرح در ۶ سال، با روی کارآمدن دولت سیزدهم در یک‌سال اخیر به پیشرفت ۶۵درصدی رسیده است.

دکتر سید علی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه بازدید استاندار از مرکز درمانی ناباروری فاطمه الزهرا اعلام کرد که بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی هوشمند امیرکلا با ۹۲ درصد پیشرفت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین دانشکده دندانپزشکی، بیمارستان نازایی فاطمه‌الزهرا، مرکز ۱۰۰ تخت خوابی دیالیز، نمایشگاه فرهنگی و سایر موارد از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام دانشگاه علوم‌پزشکی بابل است.

دکتر صدیقه اسماعیل‌پور رییس مرکز تخصصی درمان ناباروری فاطمه الزهرا(س) بابل هم در سخنانی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست جمعیتی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بیمه ناباروری تصویب و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های سه دوره کامل ناباروری برای زوجین شد.

وی افزود: با محقق شدن بیمه درمان ناباروری، سازمان بیمه سلامت به عنوان نهاد متولی این مهم را برعهده گرفته است و تاکنون ۱۸۵۷ زوج از اﯾﻦ ﻃﺮح اﺳﺘﻔﺎده کرده اند. تا کنون بیش از ۲۷۳۳ فرزند در مرکز ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل متولد شده است و زوجین نابارور می‌توانند از طرح های حمایتی “برکت”، “بسیج” و “۹۰ درصد” در این مرکز بهره مند شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: پزشکان متخصص و فوق تخصص این مرکز به منظور پیشگیری درمان، سلامت بارداری و سلامت دوران بارداری، با طرح‌ های مختلف آماده ارائه خدمات به هموطنان این استان و استان‌ های همجوار هستند. فعالیت تخصصی بخش نازایی مرکز از سال ۱۳۷۵ شروع و با ارتقای تجهیزات و افزایش مراجعه کنندگان درمان نازایی با روش IO تحریک تخمک گذاری، IUI تلقیح داخل رحمی، IVF لقاح داخل آزمایشگاهی از سال ۱۳۷۷، ICSI تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم از سال ۱۳۷۹ مشغول ارائه خدمت است.

یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم حمایت از خانواده و جمعیت است، و به همین منظور این دولت بیمه رایگان را برای ۶ میلیون نفر در قالب بیمه سلامت فراهم کرده و به دنبال این است تا مردم به خدمات سلامت دسترسی عادلانه داشته باشند. از دیگر سو، رئیس جمهور با انجام سفرهای استانی بر تنها چیزی که بیشتر از همه تأکید دارد، اجرای کامل پروژه‌های نیمه تمام است.

ساختمان جدید تنها مرکز تخصصی درمانی باروری و ناباروری فاطمه الزهرای بابل که اکنون به پیشرفت حدود ۷۰ درصدی رسیده است و با وجود فعالیت این مرکز در راستای افزایش جمعیت و رفع مشکلات زوج‌های نابارور، تا شهریور امسال به بهره برداری کامل و اهتمام دولت سیزدهم در تحقق شعار در حوزه سلامت به نتیجه می‌رسد که پیشتر دستیابی به این امر را در قضیه مقابله با کرونا شاهد بوده ایم.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *