پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی(ع) در بابل

نذرواره ۷۲ خوان احسان به نام ۷۲ تن از شهدای صحرای کربلا در ۷۲ شهر بزرگ کشور و همزمان در استان مازندران در روز عاشورا در شهر‌های، ساری، بهشهر و بابل برگزار شد.

خبرگزاری صدا و سیما: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران اظهار داشت:  این نذر واره با پخت ۵ هزار و ۱۸۴ دیگ غذای نذری در ۷۲ شهر کشور و همزمان در مازندران در روز عاشورا انجام شد.

 میثم معافی افزود: ان شاالله همه عزاداری ها، تلاش‌ها، همت‌ها و اراده‌های پاک و مقدسی که در راستای احیاء فرهنگ خیر و احسان و فرهنگ ناب علوی و عاشورایی در این ایام در حال انجام است در جهت تعجیل در ظهور امام زمان (عج الله) و امر فرج اثر گذار باشد.

وی بیان داشت: نذرواره ۷۲ خوان احسان و اطعام دهی جزء سنت‌های کهن ما در کل کشور و در استان مازندران است و با حماسه‌ای که مردم ما در این دهه خلق کردند ما در پویش اطعام و احسان حسینی و حمایت از ایتام و محسنین رتبه یک تا پنج کشور را داریم.

معافی با اشاره به اینکه امسال در ایام محرم و صفر۶۶۹ آشپزخانه در سراسر استان از مسیر مراکز نیکوکاری محله محور در اطعام دهی فعال هستند گفت: سال گذشته ۷۸۰ هزار پرس غذای گرم در بین نیاز‌مندان توزیع شد و پیش بینی می‌شود امسال به یک میلیون و پانصد هزار پرس برسد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران خاطر نشان کرد: در تمام پویش‌ها با توجه به همت بالای مردم نیکوکار ۱۰۰ تا ۱۴۰ درصد رشد داشتیم و درگاه‌ها و پایگاه‌های ما در این ایام در پویش به عشق حسین (ع) برای حمایت از ایتام و محسنین در خدمت مردم نیکوکار هستند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *