پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

هواشناسی بابل و مازندران

هواشناسی مازندران نسبت به جاری شدن سیلاب هشدار داد

      هواشناسی مازندران با انتشار دو اخطاریه جداگانه نسبت به احتمال آبگرفتگی و همچنین طوفانی شدن دریا از اواخر روز چهارشنبه تا ظهر روز جمعه این هفته هشدار داد.

 ایرنا؛ اداره کل هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه با اعلام هشدار سطح زرد،  پیش‌بینی کرد که با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، هوای مازندران از اواخر وقت چهارشنبه تا صبح روز جمعه این هفته با وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما، بارش باران، گاهی همراه با رگبار باران و رعد و برق همراه است.

هواشناسی مازندران هشدار داد که با تقویت این سامانه جدید که با بارش باران و وزش باد نسبتا شدید نیز همراه است، احتمال آبگرفتگی بصورت محلی و نقطه‌ای بویژه در غرب استان و مه آلودگی و کاهش دید در محورهای کوهستانی و احتمال صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین نسبت به پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام های پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواست هنگام تردد جاده ای جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود همچنین علاوه بر توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات و رعایت احتیاط از چرای دام در کنار رودخانه ها، از کشاورزان نیز خواست نسبت به تسریع در برداشت محصولات خود اقدام کنند.

هواشناسی مازندران منطقه اثر این سامانه بارشی را در شهرهای ساری، آلاست، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بلده، بیشه بن هزارجریب، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندرود، رامسر، رینه، وادکوه شمالی، سیاه بیشه، سیمرغ، شیاده بندپی بابل، عباس آباد، فریدونکنار، قایم شهر، کجور، آمل، کیاسر، کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر عنوان کرد.

در این اطلاعیه به مردم و مسافران توصیه شده است که از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و از صعود به کوهستان خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما و از  چهارشنبه شب از سمت غرب با افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و با رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده است. دمای هوا نیز طی این مدت در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات گاهی مه آلود، همراه با کاهش دما، وزش باد، رگبار باران و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی شده است. بیشینه دما در این روز در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۳ تا ۲۸ و در ارتفاعات نیز بین ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران در آخرین روز هفته جاری یعنی جمعه نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده که از اواخر روز بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر همراه می شود. دمای هوا نیز در این روز در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۲۸ و در ارتفاعات نیز بین ۱۶ تا ۲۲ سانتی گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

طبق این پیش بینی ، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۴ متر پیش‌بینی می‌شود که این امر باعث شکل گیری امواج به طول ۲.۵ متر می‌شود

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک ، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *