پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

پیش بینی هوای بابل و مازندران

هوای بابل و مازندران از روز دوشنبه این هفته ۶ تا ۱۰ درجه‌گرم می شود

      هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه بارشی از چند روز گذشته که با بارش باران، وزش باد و کاهش دما نیز همراه بود، پیش‌بینی کرد که با کاهش ناپایداری‌ها ،شرایط جوی این استان از روز دوشنبه پایدار و هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا؛ هواشناسی مازندران با اشاره به ورود جریانات خنک و مرطوب شمالی از اواسط هفته گذشته که با کاهش محسوس دما، بارش باران و وزش باد نیز همراه بود، پیش‌بینی کرد که با کاهش ناپایداری‌ها تا روز یکشنبه، شرایط جوی این استان از روز دوشنبه پایدار و با افزایش چند درجه‌ای دما، هوا نیز گرمتر می‌شود که این وضعیت تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که میانگین دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین۲۷ تا ۲۹، ارتفاعات بین ۱۸ تا ۲۷ و در مناطق مرکزی و شرقی استان نیز بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

مطابق این جدول، بیشترین میزان افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مربوط به شیاده بندپی بابل، میاندرود و نکا است. هوای این مناطق از ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با هشت درجه افزایش در روز سه‌شنبه به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. پس از آن بیشترین میزان افزایش دما را در شهرهای ساری، آمل، بابل، بهشهر، قایم شهر، گلوگاه و شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق نیز از ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز شنبه، با هفت درجه افزایش در روز سه‌شنبه به ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

شهروندان در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی با کاهش ناپایداری از روز یکشنبه بتدریج شاهد گرم‌تر شدن هوا خواهند بود بگونه‌ای که دمای هوا در مناطق ییلاقی این استان به طور میانگین با هشت تا ۱۰ درجه افزایش، بین ۲۲ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بیشترین میزان افزایش دما نیز در طی این مدت مربوط به ارتفاعات کجور و کیاسر است. دمای هوای این مناطق از ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ درجه افزایش در روز سه‌شنبه به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از ان بیشترین میزان افزایش دما را کلاردشت، آلاشت و بلده شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق با ۹ درجه افزایش در روز سه‌شنبه به ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارندگی، کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۳ تا ۲۶ و در ارتفاعات نیز بین ۱۴ تا ۱۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده بتدریج با کاهش ابر پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین ۲۵ تا ۲۷  و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی آسمان مازندران از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و  وزش باد همراه خواهد بود. میانگین دمای هوا نیز در روز چهارشنبه در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۲۹ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۹ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ۲۹.۸ و آلاشت با ۱۸.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۴  درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته چهار درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *