پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

پذیرش ۹۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بابل

پذیرش ۹۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بابل

      معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل از پذیرش ۹۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بابل در آزمون های ورودی امسال خبر داد.

خبر آنلاین؛ منصور بابایی از پذیرش بیش از ۷۳۰ دانشجوی جدید در آزمون سراسری ۱۴۰1 و بیش از ۱۷۰ دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد. این دانشگاه بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در سال تحصیلی جاری پذیرای ۹۰۰ دانشجوی جدید از آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰1-۱۴۰۲ بوده است.
وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶۴ دانشجو در رشته پزشکی، ۴۷ نفر در رشته دندان‌پزشکی، ۷۳ نفر در دانشکده پرستاری و مامایی بابل، ۵۳ نفر در رشته‌های دانشکده توان‌بخشی، ۲۳۰ نفر در دانشکده‌های پیراپزشکی و بهداشت، ۵۱ نفر در رشته‌های دانشکده پرستاری و مامایی رامسر و همچنین ۱۱۳ نفر در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی واحد پردیس خودگردان دانشگاه پذیرفته‌شده‌اند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که حدوداً ۵۴ درصد پذیرفته‌شدگان دانشجوی دختر و ۴۶ درصد پسر می‌باشند، گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری شامل مقاطع فوق تخصصی بالینی، دستیاری تخصصی پزشکی، دکترای تخصصی PhD و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۷۱ دانشجوی جدید مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی دانشجویان افزود: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان جدید الورد بیش از ۴۳۰۰ دانشجو می‌باشند.
اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *