پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

پیش بینی هوای بابل و مازندران

هوای مازندران آخر هفته ابری و بارانی می شود

     هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از عصرفردا پنجشنبه، پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیمه ابری تا ابری و با بارندگی و کاهش دما همراه باشد.

 ایرنا؛ هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی و شرایط جوی پایدار طی امروز و فردا که با افزایش نسبی دما نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که از عصر پنجشنبه تا پایان روز یکشنبه آینده با شمالی شدن جریان هوا به تناوب شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده باران و کاهش محسوس دما در استان خواهیم بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از عصر روز شنبه تا صبح یکشنبه با گسترش دامنه نفوذ جریانات شمالی و افزایش ناپایداری‌های جوی، علاوه بر کاهش دما، شاهد بارش باران در تمام استان خواهیم بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه جدید بارشی، دمای هوای استان نیز از عصر فردا پنجشنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این وضعیت تا پایان روز یکشنبه تداوم خواهد داشت بگونه‌ای که دمای هوا در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای با سه تا ۹ درجه کاهش به طور میانگین بین ۲۶ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز با ۶ تا ۱۰ درجه کاهش بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت مربوط به گلوگاه است. دمای هوای این شهر از ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با پنج درجه کاهش در روز یکشنبه به ۲۶ درج سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

پس از آن نیز بیشترین میزان کاهش دما را در شهرهای ساری، آمل، بابل، قائمشهر و جویبار شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چهار درجه کاهش در روز یکشنبه به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران نیز هماندن شهرهایس ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش چند درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، بیشترین میزان کاهش دما در مناطق کوهستانی مازندران در روز شنبه اتفاق خواهد افتاد بگونه‌ای که دمای هوای بلده و رینه در مقایسه با امروز با ۱۰ درجه کاهش در روز شنبه به ترتیب به ۱۹ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را در طی این مدت در سیاه بیشه و کجور شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق به ترتیب از ۳۰ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۹ درجه کاهش در روز شنبه به ۲۳ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی صاف تا قسمتی ابری و نیمه ابری همراه با افزایش دما و در روز پنجشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران با احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جمعه و شنبه آینده نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران بتدریج با کاهش ابر پیش‌بینی شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه و از شامگاه پنجشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *