پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

پیش بینی هوای بابل و مازندران

دمای هوای مازندران تا ۱۱ درجه کاهش می‌یابد

     هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید از شامگاه سه‌شنبه که با بارش باران، وزش باد و کاهش محسوس دما نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوای این استان نیز به ویژه در روز چهارشنبه بین ۶ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

خبرگزاری ایرنا؛ هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی طی امرز و فردا که با افزایش نسبی دما نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوای استان بویژه در روز دوشنبه در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای به ۳۰ تا ۳۳ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز به ۲۲ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید از شامگاه سه‌شنبه، بارش باران و وزش باد ابتدا مناطق غربی استان را فرا می‌گیرد و سپس در روز چهارشنبه با افزایش ناپایداری‌های جوی، شاهد بارش باران، وزش باد و کاهش محسوس دما در سراسر استان خواهیم بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه بارشی جدید، دمای هوای مازندران نیز از روز سه شنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مطابق این جدول، بیشترین میزان کاهش دما نیز در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مربوط به شهرهای ساری، آمل، بابل و بهشهر است. دمای هوای این مناطق به طور میانگین از ۲۹ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با هشت درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر کاهش می‌یابد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی شاهد کاهش چند درجه ای دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز در طی این مدت مربوط به کیاسر است. دمای هوای این منطقه از ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۱ درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن سوادکوه، آلاشت، بلده، هر کدام با ۹ درجه، شاهد بیشترین میزان کاهش دما در طی این مدت خواهند بود.

آسمان مازندران طی امروز و فردا دوشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه است اما از بعدازظهر روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید، آسمان استان نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در ارتفاعات مه آلود با رگبار باران و وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری و در ارتفاعات مه آلود گاهی با بارندگی، کاهش دما و وزش باد همراه خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه در مناطق غربی را ابری همراه با افزایش نسبی دما، بارش پراکنده باران و از بعدازظهر بتدریج با کاهش ابر و در مناطق شرقی را صاف تا نیمه ابری و با افزایش ابر و در روز جمعه را نیز غالبا ابری پیش‌بینی کرده است.

وضعیت دریای خزر در روز جاری همراه با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *