پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

هواشناسی بابل و مازندران

هوای مازندران تا ۹ درجه خنک می‌شود

 

      هواشناسی مازندران از روند کاهشی دما از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته جاری خبر داد و پیش‌بینی کرد که هوای این استان طی روزهای آینده تا ۹ درجه خنک می‌شود.

 ایرنا؛ هواشناسی مازندران با اشاره به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و کاهش چند درجه‌ای دما، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوا در آخرین روز هفته در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای به ۲۸ تا ۲۹ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز به ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

طبق این پیش بینی در این مدت، علاوه بر کاهش محسوس و چند درجه‌ای دمای هوا، شهروندان و مسافران شاهد بارش باران بویژه در مناطق غربی و احتمال وقوع رعد و برق در مناطق مختلف استان باشند. این وضعیت تا روز شنبه هفته آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که بیشترین میزان کاهش دما در این مدت مربوط به شیاده بندپی بابل است. دمای هوای این منطقه از ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۹ درجه کاهش در روز جمعه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را شهروندان و مسافران در شهرهای ساری، بابل، میاندرود، گلوگاه و نکا شاهد خواهند بود. دمای هوای این شهرها از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با هفت درجه کاهش در روز جمعه بین ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

ساکنان مناطق ییلاقی مازندران نیز در این مدت همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد خنک‌تر شدن هوا خواهند بود بگونه‌ای که دمای هوا در مناطق کوهستانی در آخرین روز هفته بین ۲۱ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. بیشترین میزان کاهش دما نیز طی این مدت مربوط به آلاشت است. دمای هوای این منطقه از ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با هفت درجه کاهش در روز جمعه به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوای سوادکوه نیز با ۶ درجه کاهش در روز جمعه به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

هواشناسی  مازندران شرایط جوی امروز استان را نیز بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی صاف تا  قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم و از اواخر روز از سمت غرب استان با افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای سه‌‏شنبه و چهارشنبه در مناطق غربی ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش دما گاهی با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما،  رگبار باران و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه را نیمه ابری تا ابری بویژه در غرب استان با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و از اواخر روز بتدریج از سمت غرب استان با بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۴ تا ۲۹ و در ارتفاعات نیز بین ۱۹ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *