پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
هواشناسی

پیش بینی هوای بابل و مازندران

هوای مازندران تا روز شنبه بارانی و با کاهش دما همراه است

     هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید، پیش‌بینی کرد که بارندگی‌ها و روند کاهشی دما تا روز شنبه هفته آینده در این استان تداوم داشته باشد.

ایرنا؛ هواشناسی مازندران با اشاره به ورود جریانات خنک و مرطوب شمالی، پیش‌بینی کرد که با تقویت این سامانه، بارندگی‌ها نیز در سطح استان در روز شنبه گسترش خواهد یافت و در مناطق غربی نیز محسوس‌تر است و در این مدت علاوه بر بارش باران و وزش باد، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که همزمان با ورود جریانات خنک و مرطوب شمالی از شامگاه دوشنبه، دمای هوای این استان نیز روند کاهشی را در پیش گرفته است و بیشترین میزان کاهش دما نیز در روز شنبه اتفاق خواهد افتاد و دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۲۷ و در مناطق کوهستانی نیز بین ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مطابق این جدول، شیاده بندپی بابل، گلوگاه، میاندرود و نکا با ۶ درجه کاهش، بیشترین میزان کاهش دما را در مقایسه با دیگر شهرهای مازندران به خود اختصاص داده اند و میانگین دمای هوای این مناطق در روز شنبه به ۲۴ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. پس از آن نیز بیشترین میزان کاهش دما نیز مربوط به شهرهای ساری، آمل، بابل، سیمرغ، قائمشهر و بهشهر است. دمای هوای این مناطق از ۳۱ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز چهارشنبه با پنج درجه کاهش در روز شنبه به ۲۶ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

بیشترین میزان کاهش دما نیز طی این مدت در مناطق کوهستانی مربوط به بلده است. دمای هوای این منطقه از ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز چهارشنبه با هشت درجه کاهش در روز شنبه به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز بیشترین میزان کاهش دما مربوط به رینه است. دمای هوای این منطقه نیز از ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته با هفت درجه کاهش در روز شنبه ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

داه‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که همزمان با فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه تاکنون، بیشترین میزان بارندگی در استان در مناطق غربی و در رامسر به ثبت رسیده است. برابر گزارش دریافتی از روز سه‌شنبه تاکنون در سرلیماک رامسر بیش از ۱۷۰ و گالش محله نیز بیش از ۱۰۰ میلی‌متر باران به ثبت رسیده است.

هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی امرز و فردا را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

مطابق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از شامگاه جمعه و روز شنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود و خنک همراه با بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و احتمال رعد و برق همراه است. دمای هوا نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۳ تا ۲۷ و در ارتفاعات نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

آسمان مازندران در روز یکشنبه هفته آینده نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده باران و بتدریج کاهش ابر با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۵ تا ۲۸ و در مناطق مرکزی و شرقی  نیز بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

هوای مازندران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیشبینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۰  و در مناطق مرکزی و شرقی نیز ۳۰ تا ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *