پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو
دانشگاه نوشیروانی

ضرورت توسعه فضای فیزیکی مراکز نوآوری و پردیس دانشگاه نوشیروانی بابل

ضرورت توسعه فضای فیزیکی مراکز نوآوری و پردیس دانشگاه نوشیروانی بابل

     مدیرمرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توسعه فضای فیزیکی مراکز نوآوری و پردیس این دانشگاه را ضروری دانست و گفت: در این راستا نیازمند حمایت همه مسئولان هستیم.

ایسنا: حمید مشرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در مرکز رشد دانشگاه ۴۰ هسته و شرکت را زیر پوشش داریم که سه شرکت دانش بنیان بوده و ۶ شرکت نیز در حال دانش بیان شدن است.

وی افزود: این شرکت‌ها در حال فروش ۱۵۰ محصول مبتنی بر دانش و پژوهش هستند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در حال راه اندازی پردیس علم و فناوری بابل با همکاری پارک علم و فناوری مازندران هستیم. در این صورت امکان دارد بتوانیم علاوه بر توسعه فیزیکی بیشتر، ۵۰ تا ۱۰۰ شرکت جدید را زیر پوشش قرار دهیم.

این مسئول با اشاره به سیاست‌های راهبردی دانشگاه یادآور شد: دانشجویان، اساتید و شرکت‌هایی که سعی دارند محصول خود را تجاری سازی کنند با ما همکاری دارند تا شرکت‌های فن‌آور در قالب مرکز رشد فعالیت کنند.

مشرقی ادامه داد: مرکز نوآوری دانشگاه یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال افتتاح است که در فاز بعدی ۳۰۰ متر برای نوآوری فضای کار اشتراکی افزوده می‌شود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، خاطرنشان کرد: سال آینده مجتمع چندمنظوره پردیس علم و فنآوری به مساحت حداقل ۱۲ هزار متر مربع برای شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان شروع به طراحی و ساخت خواهد شد.

این مسئول مهم‌ترین نیاز این بخش را در نبود فضای فیزیکی مناسب برای گسترش مراکز نواوری و پردیس برشمرد و یادآور شد: برای گسترش فعالیت مرکز رشد دانشگاه نیاز به فضای فیزیکی مناسب‌تر و تزریق اعتبارات بیشتربا کمک مسئولان شهرستان و استان هستیم. همچنین تقاضای ما از مسئولان ارشد شهری و استانی در اختیار قرار دادن زمین مناسب به این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این پردیس بسیاری از شرکت‌ها فعال می‌شوند، گفت: بسیاری از ساختمان‌های دولتی بلااستفاده در بابل وجود دارد اگر در اختیار دانشگاه قرار گیرد دانشگاه آن را تجهیز، بهسازی و استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *