پرسجو / پِرسِجو
پرسجو / پِرسِجو

پانزدهمین رویداد هوش مصنوعی و رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزارکننده پانزدهمین دوره رویداد بین المللی هوش مصنوعی و رباتیک راینوکاپ از۲۴ تا ۲۷ مهر است.

خبرگزاری صداوسیما: این دانشگاه فعالیت خود را در زمینه برگزاری مسابقات رباتیک از سال ۱۳۸۱ آغاز نموده‌است و درطی این سال‌ها مسابقات مختلفی برگزار کرده‌است و همچنین بنیان‌گذار لیگ‌هایی مهارت‌محور بوده‌است. به همین دلیل به عنوان باسابقه‌ترین برگزارکننده‌ی مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک در سطح کشور شناخته می‌شود.

یاد آور می شود، همه گیری ویروس کرونا باعث وقفه‌ای ۴ ساله در برگزاری مسابقات شد. پس از گذر این اتفاق ناگوار دانشگاه به منظور بهره‌برداری از علم، در راستای سیاست‌ها و اهداف خود، تغییر رویکرد در برگزاری مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک ایجاد کرد و قصد برگزاری رویدادی جامع و باشکوه دارد. به همین منظور دبیرخانه دائمی راینوکاپ ایران را تاسیس کرد.

بر اساس این گزارش ویژگی‌های منحصربه‌فرد رویداد راینوکاپ عبارت است  از رقابت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در ماکت وسیع شهر هوشمند بر مبنای شهر بابل با مساحت ۶۳۰ متر مربع و  اولین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و فناوری‌های آینده‌نگر با همکاری ISC و CIVILICA برگزار می شود

ونیز نمایشگاه تخصصی فناوری هوش مصنوعی در علوم مهندسی، برق، کامپیوتر و صنایع وابسته و حمایت از ایده‌های فناورانه در راستای توسعه کسب‌و‌کار و تولید محصول، اختراعات و ابتکارات فناورانه از دیگر ویژگی های این مسابقات رباتیک است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *